قاتلان جنگلبان گیلانی به دار آویخته شدند

سرانجام پس از گذشت نزدیک به 4 سال از قتل ناجوانمردانه شهید ناصر پیروی رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال در استان گیلان،‌ صبح فردا با تایید نهایی آیت الله هاشمی شاهرودی،‌قاتلان این جنگلبان،‌ به دار مجازرات آویخته می شوند. تایید حکم قصاص برای قاتلان این جنگبان شهید در حالی صورت می گیرد که تا به امروز و با وجود کشته و مجروح شدن بیش از 420 جنگلبان به دست قاچاقچیان چوب ، ‌تاکنون چنین حکمی برای هیچ یک از قاتلان و ضاربان جنگلبانان از سوی قوه قضاییه صادر نشده بود.
اما پیگیری های خانواده شهید ناصر پیروی و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع و نیز برخی نمایندگان مجلس،‌ همچون ندیمی،‌ نماینده لاهیجان باعث شد تا سرانجام بعد از چنیدن بار عدم تایید حکم قصاص توسط دیوان عالی کشور،‌ سرانجام با حمایت خوب دادگستری گیلان و شخص ریاست قوه قضاییه از شهدای جنگلبان،‌ حکم قصاص برای دو نفر از قاتلان این جنگلبان در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
شهید ناصر پیروی صبح روز هفتم اردیبشهت ماه سال 1384 و در حالی که شهر رشت را به مقصد ماسال ترک می کرد توسط یک گروه چهارنفره شبه نظامی و در یک ایست بازرسی بعد از پلیس راه رشت به طور غیر قانونی ربوده شد و ساعاتی بعد توسط دونفر از قاتلان به نام های افراسیاب نصیری و پرویز کاظمی به طرز دلخراشی به قتل رسید.
قاتلان که یکی از آنها به نام افراسیاب نصیری،‌ نظامی و با درجه سرهنگی در یکی از نهادهای نظامی گیلان مشغول به خدمت بود،‌ با بستن دست و پای مقتول با تیغ موکت بری سر از بدن ناصر پیروی جدا کردند.
جسد ناصر پیروی بعد از گذشت 3 روز از آدم ربایی توسط نیروهای شبه نظامی و قتل به دست این دو نفر که یکی از آنها نظامی بودند،‌ در جنگل های صومعه سرا کشف شد و بعد از گذشت 40 روز سرانجام با همکاری یکی از افسران دایره جنایی اداره آگاهی تهران قاتلان و آدم ربایان شناسایی و به قتل و آدم ربایی اعتراف کردند.
افراسیاب نصیری متهم به قتل و اجیر کردن 4 نظامی و شبه نظامی برای آدم ربایی و همدستی با پرویز کاظمی برای ارتکاب به قتل بود.
وی بر سر تصاحب 5 هکتار از جنگل های ماسال از ماهها قبل از ارتکاب به قتل، بارها شهید پیروی را به قتل تهدید کرده بود و بعد از اینکه نقشه های شوم وی برای ترور شخصیتی شهید ناصر پیروی نتیجه نداد با اجیر کردن 5 نفر دیگر نقشه قتل را طراحی و به به اجرا گداشت و حتی بعد از ارتکاب به قتل نیز بارها خانواده مقتول را به منظور جلوگیری از پیگیری های قضایی مورد تهدید قرار داد. 

 

منبع: سایت انجمن جبهه طبیعت

 

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام
خوشحال شدم !
گرجه شاید نباید از مردن کسی خوشحال شد و من هنوز نمی‌دونم وقتی یکی می‌میره آدم باید خوشحال بشه یا ناراحت؟!
اما اگر خودمون رو برابر بدونیم وقتی کسی رو اینطور وحشیانه می‌کشن می‌شه خوشحال بود از اینکه رفت و دستکم دیگران آسایش و امنیت بیشتری دارن و در خواب دید روزی رو که نگهبانان محیط زیست در امنیت جانی و شغلی کار کنن....

حالا 1388/10/07 ساعت 20:46

سلام خبر ناگواری بود و خیلی متاثر شدم والا من یه زمانی رابطه نزدیکی با خانواده سرهنگ نصیری داشتم یکی از دوستان صمیمی پسرشون بودم اصلا برام قابل درک نیست که ایشون چنین کاری بکنه ایشون آدم فهمیده ای بودن برام قابل فهم نیست که ایشون به خاطر درختو....یک روح رو از انسان جدا کنه نمی دونم والا اگه خودش اعتراف کرده حتما کرده دیگه واقعا پول وثروت چی کار می کنه البته کم هم نداشت حالا.خداعاقبت ما روبه خیر کنه خدا نگهدار دوشنبه هفتم دی ماه 1388

یاسر 1400/09/12 ساعت 23:49

سلام.عکس قاتل مرحوم پیروی رو کسی داره؟؟و اینکه الان کدوم شهر و روستا این دو تا جانورای کثیف رو دفن کردن؟؟مرحوم پیروی همکار پدرم بودن و رابطه نزدیکی با پدرم داشتن.ولی وقتی به ماسال منتقل شدن این رابطه کمتر شد..خیلی دلم میخواد عکس قاتل رو ببینم ک کیا بودن..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد