سه تالاب مجموعه هامون کاملاً خشک هستند!!!!

مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: ورودی آب مجموعه هامون صفر است و نهر «چاه نیمه» تنها منبع آبی در منطقه است. مهندس پرویز آرامنش ضمن اعلام این مطلب افزود: شرایط آبی تالاب های هامون متأثر از شرایط بالادست است. متاسفانه به دلیل نامناسب بودن وضعیت بارندگی در حوضه آبریز رود هیرمند، ورودی آب به تالاب های هامون صفر است و هر سه تالاب این مجموعه کاملاً خشک هستند.
وی درباره اثرات خشک شدن هامون گفت: با توجه به اینکه در این فصل ورود پرندگان مهاجر به منطقه آغاز شده است، اما فقط در منطقه چاه نیمه شاهد حضور پرندگان مهاجر هستیم. حتی در شهر زابل و اطراف آن نیز که هر سال پذیرای پرندگان مهاجر زیادی بود، امسال هیچ پرنده ای وجود ندارد.
مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان همچنین خبرداد: به منظور بررسی دقیق تر وضعیت هامون، روز دوشنبه بازدیدی از مناطق مرزی زابل خواهیم داشت.
گفتنی است از سالیان گذشته، بسیاری از ساکنان شهر زابل و روستاهای اطراف تالاب هامون، به صیادی و شکار مشغول بوده اند که خشک شدن هشت ساله تالاب هامون باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی زیادی برای آنان شده است. تا جایی که این افراد برای امرار معاش مجبور به فعالیت در شغل های کاذب، غیر رسمی و بعضاً غیر قانونی شده اند.

منبع: سبز پرس- گروه محیط زیست طبیعی 

 

برگرفته از:سایت انجمن جبهه طبیعت 

  

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام
مایه تاسفه!!!
پیام مرد سرخ رو خوندی؟

سلام
خبر جدید چی داری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد